Model Santa Fe cieszył się swego czasu w Polsce całkiem niezłą popularnością. Teraz jego sprzedaż z roku na rok jest mniejsza. Po prototypie pokazanym w Genewie na salonie w Nowym Jorku zaprezentowano wersję produkcyjną.
Terenowo luksusowy Hyundai dostępny będzie w dwóch wersjach nadwoziowych. Mniejsza, pięcioosobowa nazwać się będzie Santa Fe Sport (4, 69 m długości, rozstaw osi 2,7 m). Model mieszczący siedem osób o zwiększonych rozstawie osi Santa Fe LWB (4,9 m długości, rozstaw osi 2,8 m).
Póki co, dłuższa wersja na rynku amerykańskim napędzana będzie 3,3-litrowym V6 o mocy 290 KM. Mniejszy Sport czterocylindrowymi jednostkami napędowymi - GDI o mocy 190 KM i Turbo 264 KM.Na rynek europejski oferta zostanie wzbogacona o diesle - dwulitrowy o mocy 150 KM i 2,2 l o mocy 200 KM. Do przeniesienia napędu posłużą skrzynie ręczne i automatyczne o sześciu przełożeniach. Napęd 4x4 będzie standardem dla wszystkich wersji.
Nowy Santa Fe nawiązuje stylistyką do aktualnych modeli Hyundaia. Główni konkurenci to VW Touareg czy Volvo XC 90. W USA model pojawi się w salonach latem. Do Europy trafi w przyszłym roku.
Martin Śliwa
ZOBACZ TAKŻE:
Test | Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI