Volkswagen pochwalił się niedawno platformą MQB , którą w niedalekiej przyszłości wykorzysta do budowy kilku nowych modeli. Jednym z pierwszych ma być kolejna generacja Passata. W niemieckim magazynie Autobild pojawiły się ostatnio informacje na temat kolejnego wcielenia popularnego średniaka. Auto, które na ulice wyjedzie w 2014 roku, ma być nieco większe od modelu obecnie sprzedawanego w salonach Volkswagena, a pod maskę trafią nowe warianty silników. Między innymi, podwójnie turbodoładowany diesel. Według niemieckich dziennikarzy, topowa jednostka wysokoprężna będzie oferować moc co najmniej 200 KM.
>>> Volkswagen Passat Alltrack | Galeria <<<
Chociaż obecnie, wśród bezpośrednich rywali Passata, podwójnie turbodoładowanego diesla ma tylko Insignia (2.0 195 KM), kilku innych konkurentów od dawna posiada silniki wysokoprężne mocniejsze od topowego silnika średniaka z Wolfsburga (2.0 170 KM). Citroena C5 na przykład można wyposażyć w 200-konne 2.0 albo widlastą szóstkę o pojemności 3 litrów i mocy 240 KM, Peugeota 508 w wersji GT napędza diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM, a Mondeo (również 2.2) silnik 200-konny.
>>> Volkswagen Cross Coupe <<<
Mocny diesel to nie jedyna techniczna nowinka jaka ma trafić pod maskę kolejnej generacji Passata. Wieść niesie, że niemiecki średniak dostępny będzie także w wersji hybrydowej. Benzynowa, turbodoładowana jednostka 1.4 współpracowałaby z małym silnikiem elektrycznym zasilanym z zestawu litowo-jonowych akumulatorów. Łącznie oba silniki generowałyby moc około 170 KM, a na w trybie bezemisyjnym auto mogłoby przejechać dystans 50 kilometrów.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: