Na początku 2011 roku Aston Martin pokazał wersję V8 Vantage S. Dysponuje ona nie tylko nieco mocniejszym silnikiem (10 KM), ale także sztywniejszym, bardziej sportowym zawieszeniem, mocniejszymi hamulcami, bardziej "czułym" układem kierowniczym, czy szerszymi oponami. Teraz te wszystkie ulepszenia techniczne trafią do słabszego V8 Vantage.
Wszystkie oprócz silnika. Aston Martin V8 Vantage nadal będzie dysonował silnikiem V8 4.7 o mocy 420 KM, podczas gdy 430-konna specyfikacja pozostanie zarezerwowana dla "eski".
Bardziej sportowe podwozie to nie jedyna nowość techniczna w V8 Vantage. Stosowana dotąd sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna Sportshift I zostanie zastąpiona siedmiobiegową Sportshift II , zmieniającą biegi 20% szybciej, niż dotychczasowa.
Zmiany z zewnątrz także zostaną dostosowane do wyglądu "eski". Przedni zderzak otrzyma więc nowy wlot powietrza, a tylny zostanie zintegrowany z nowym dyfuzorem.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: