Volkswagen: MQB na sprzedaż

MQB to platforma na której mogą powstawać samochody z kilku segmentów, od Polo po Passata. Volkswagen nie wyklucza, że za kilka lat zostanie wystawiona na sprzedaż

Porsche będzie produkowane w fabryce VW

Płyta podłogowa MQB (Modularer QuerBaukasten) to uniwersalna platforma, która docelowo ma zastąpić obecnie stosowane płyty o oznaczeniach PQ25 (Volkswagen Polo), PQ35 (Volkswagen Golf) i PQ46 (Volkswagen Passat). Jej konstrukcja będzie dostosowywana do różnych aut poprzez wydłużanie, ale zasadnicze elementy pozostaną niezmienne.

Pierwszym samochodem Volkswagen Group który powstał na płycie MQB jest Audi A3 trzeciej generacji. Już niedługo dołączy do niego siódma generacja Golfa oraz trzecie generacje Octavii i Leona. W przyszłości wszystkie nowe modele koncernu począwszy od Polo i jemu podobnych, po dużego Passata będą korzystać z tej uniwersalnej platformy.

Korzyści płynące z posiadania MQB to niższe koszty opracowywania nowych modeli, gdyż płyta podłogowa to, nie licząc silników, najdroższy element prac nad nowym modelem. Kolejną zaletą jest możliwość montażu różnych modeli na jednej linii produkcyjnej.

Jednak koszt opracowania i wdrożenia MQB był bardzo wysoki. Martin Winterkorn, prezes koncernu szacuje, że Volkswagen Group wydał na nią do tej pory ok. 60 miliardów euro. I chociaż MQB ma być "ogromnym skokiem naprzód" to, jak dowiedział się brytyjski Autocar , nie jest wykluczona sprzedaż tej technologii w przyszłości.

Póki co z niemiecką dokładnością realizowany jest plan zakładający, że do 2018 roku VW Group stanie się największym producentem samochodów na świecie.

Volkswagen: płyta podłogowa MQBVolkswagen: płyta podłogowa MQB fot. VW | Volkswagen MQB

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen przegrywa z Suzuki

Volkswagen szykuje nowe "coupe" na bazie Jetty

Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.