Salon Genewa 2012 | Volkswagen Polo BlueGT

Volkswagen Polo BlueGT - auto dla tych, którzy chcą połączyć sportowe emocje z oszczędną pracą. Taki miks ostatnimi czasy obiecują wszyscy producenci. W czym zgrabne Polo jest lepsze?

Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia

Volkswagen uplasował swoje nowe dziecko pomiędzy 105-konnym Polo 1.2 TSI a 180-konnym GTI. BlueGT wyposażono w silnik 1.4 TSI, z którego wyciśnięto 140 KM. To pozwoli niebieskiej "Polówce" osiągać pierwszą setkę w 7,9 sekundy, czyli o sekundę słabszy czas niż wspomniane GTI. Prędkość maksymalna najnowszej odmiany niemieckiego malucha wynosi 210 km/h. To tyle jeśli chodzi o sportowe doznania. Przejdźmy zatem do drugiej natury BlueGT, czyli troski o środowisko.

Jednostka 1.4 TSI to nowoczesny motor, w którym praca połowy cylindrów może zostać przerwana, jeśli komputer uzna, że tak będzie najkorzystniej. Co prawda ów silnik nie jest jedynym wyposażonym w tego typu technologię, ale Volkswagen jako jedyny zamontował go w tak małym modelu. System odłączający dwa środkowe cylindry nazwano ACT (Active Cylinder Technology). Pozwala on - według producenta - ograniczyć zużycie paliwa o 0,7 l/100 km i ukształtować je na poziomie 4,5 l/100 km. Na obniżenie zużycia paliwa wpływają również system Start/Stop oraz odzyskiwanie energii podczas hamowania. Pomimo zapewnień producenta, trudno uwierzyć w tak niskie spalanie.

Zmiany stylistyczne miały nie tylko poprawić wygląd Polo BlueGT, ale również wpłynąć na właściwości aerodynamiczne karoserii. Zawieszenie obniżono o 15 mm, zamontowano lotkę, zmodyfikowano zderzaki, a oponami odziano 17-calowe felgi. Volkswagen zacznie przyjmować zamówienia na auto w lipcu.

 

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo R?

Polskie ceny Volkswagena Polo GTI

Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.