Mitsubishi i-MiEV pojedzie na Pikes Peak

Mitsubishi chce udowodnić, że elektryczny maluch i-MiEV - choć wygląda niepozornie - jest prawdziwym twardzielem. Specjalny prototyp, zbudowany na bazie miejskiego mikrusa właśnie, weźmie udział w morderczym wyścigu na Pikes Peak

Wspaniały rekord w wyścigu na Pikes Peak | Wideo

20 km, 156 zakrętów oraz różnica wysokości wynoszącą niemal 1500 m. Za sprawą tej ostatniej, w trakcie wyścigu na szczyt, samochody muszą stawić czoła znaczącym zmianom ciśnienia i temperatury oraz nierzadko skrajnie różnym warunkom pogodowym. Żeby nie było zbyt łatwo, trasa składa się z odcinków o trzech rodzajach nawierzchni, a nawet najmniejszy błąd kierowców może oznaczać stoczenie się w kilkusetmetrową przepaść.

W takich oto okolicznościach przyrody, Mitsubishi zmierza przetestować prototyp bazujący na filigranowym elektryku. Część z Was pomyśli pewnie: "a cóż to za problem, zbudować od podstaw rajdówkę, nie mającą nic wspólnego z miejskim mikrusem, wsadzić do niej potężny elektryczny silnik i odpowiednio pojemny zestaw akumulatorów, a na koniec przykleić metkę i-MiEV?". Scenariusz całkiem prawdopodobny, nie raz widzieliśmy podobne sztuczki. Najwyraźniej jednak Mitsubishi nie zamierza iść na łatwiznę, a maszynę, która weźmie udział w legendarnym wyścigu na Pikes Peak traktuje jako prawdziwy, technologiczny poligon doświadczalny.

i-MiEV Prototype będzie posiadał ten sam elektryczny układ napędowy, co obecnie produkowana wersja modelu i-MiEV. Firma MMC wykorzysta dane uzyskane podczas wyścigu do poprawy wytrzymałości i niezawodności pojazdów z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in, które mają pojawić się na rynku w niedalekiej przyszłości - czytamy w informacji prasowej

Wiarygodności całemu przędsięwzięciu dodaje osoba kierowcy, który zasiądzie za kierownicą elektrycznego sportwca. Auto poprowadzi bowiem Hiroshi Masuoka - legendarny kierowca rajdowy, 21-krotny uczestnik Rajdu Dakar (wcześniej Paryż-Dakar), w którym dwukrotnie zdobywał najwyższy stopień podium (Mitsubishi Pajero w 2002 i Pajero Evolution w 2003 roku). Co z tego wszystkiego wyniknie? Przekonamy się latem. Pikes Peak Internetional  Hill Climb AD 2012 startuje 8 lipca.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Mitsubishi i-MiEV od 160 800 zł

Mitsubishi i-MiEV w teście zderzeniowym

Mitsubishi - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.