Pomysł nie jest nowy. Z jednej strony mamy długie pojedyncze drzwi ułatwiające zajmowanie miejsca kierowcy, z drugiej parę drzwi zapewniających dostęp do dwóch rzędów foteli. Takie rozwiązanie znamy choćby z Hyundaia Velostera, który w śmieszny sposób łączy autko miejskie z rekreacyjnym autem typu coupe.
Pininfarina proponuje podobne rozwiązanie (tylne drzwi otwierają się pod wiatr), tyle że w większym i znacznie bardziej luksusowym aucie. Tak więc w tym przypadku jest to połączenie dużego coupe i niemałej sportowej limuzyny. Długość auta wynosi ponad 5 m, a szerokość 2 m.
Nie mniej oryginalnie auto prezentuje się od strony technicznej. Do napędu użyto układu hybrydowego, ale niespotykanego wśród aut seryjnych. Każde z kół ma swój własny silnik elektryczny o mocy 80 KM każdy. Gdy akumulatorom zaczyna brakować prądu, a to może nastąpić nawet po 200 km, do gry wkracza turbina zasilana olejem napędowym.
Osiągi Cambiano są godne jego wyglądu. Przyspieszenie do wartości trzycyfrowej zajmuje tylko 4,2 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Genewa 2012 | IED Cisitalia 202E