Na pierwszych, zamazanych zdjęciach auto nie wyglądało zbyt atrakcyjnie. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że nowy hatchback od Volvo jest całkiem apetycznym kompaktem. Ciekawe połączenie wydatnych krągłości z ostrymi krawędziami nadaje sylwetce lekkości, a wyraźnie zaznaczony "nos", głębokie przetłoczenia na masce i dynamicznie wznosząca się dolna linia okien nadają autu sportowego charakteru. Na rynku V40-ka konkurować będzie przede wszystkim z najnowszymi wcieleniami BMW serii 1 oraz Audi A3. Które auto z tej trójki prezentuje się najlepiej? Werdykt pozostawiamy Wam. Naszym zdaniem nowy kompakt ze Szwecji nie jest w tej rywalizacji bez szans.
Volvo V40 został zaprojektowane od podstaw zgodnie z nową strategią - "Volvo zaczyna się od Ciebie". Model wyróżnia się nowoczesnym designem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wszechstronnością. To innowacyjny samochód, o luksusowym skandynawskim wyglądzie, który został wykonany z drobiazgową dbałością o detale - podkreśla Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.
Auto dostępne będzie w ośmiu wersjach silnikowych - od ekonomicznego diesla D2 (turbodoładowane 1.6) z emisją CO2 na poziomie 94 g/km, po benzynowe T5 (2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem) o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w ekologiczne funkcję start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.
W aucie szwedzkiej firmy nie mogło też zabraknąć litanii systemów czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów i... pieszych. Tak, dobrze przeczytaliście. V40 wyposażone zostało w nowy rodzaj poduszki powietrznej ,która w przypadku zderzenia z pieszym wystrzeli spod maski pokrywając całą przednią szybę.
W mieście mogą przydać się także systemy Pedestrian Detection (wykrywania pieszych) oraz Full Auto Brake. Ten drugi ma za zadanie analizować czy przed autem nie ma przeszkody i jeśli takową wykryje, zatrzyma auto nawet jeśli kierowca nie wykona żadnych kroków, by uniknąć zderzenia (teraz działa do prędkości 50 km/h). Tym, którzy nie bardzo radzą sobie z parkowaniem, z pewnością docenią system Park Assist, a za miastem będzie można skorzystać z Lane Keeping Aid - monitorującego, czy nie zjeżdżamy z właściwego pasa ruchu.
Volvo chce sprzedawać rocznie 90 tys. egzemplarzy V40, z czego aż 80 proc. trafić ma na rynek europejski. Produkcja nowego modelu wystartuje w maju, w belgijskich zakładach w Gandawie.
I jak podoba Wam się nowy kompakt ze Szwecji? W wyrobieniu zdania z pewnością pomoże wizyta w nowej galerii Volvo V40 . Poniżej znajdziecie również film z V40-ką w roli głównej.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: