Wszystkie 450 rumaków budzi się do życia przy 8 250 obr./min. Na maksymalną moc trzeba zatem chwilę poczekać, ale silnik wynagradza to maksymalnym momentem obrotowym o wartości 430 Nm, który dostępny jest w przedziale 4 000 - 6 000 obr./min. Z motorem sprzężono dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynię S tronic, która żongluje biegami z niewyobrażalną szybkością i precyzją, a moc przekazuje na wszystkie koła.
Skoro już o szybkości mowa, nowe RS4 osiąga pierwszą setkę w 4,7 sekundy. Elektroniczny kaganiec zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza przy 250 km/h, ale na życzenie klienta jego kombi może być o 30 km/h szybsze. Audi zapewnia, że RS4 wypije średnio zaledwie 11 litrów benzyny na 100 km, ale w te zapewnienia trudno uwierzyć.
Prócz wyraźnych zmian karoserii względem standardowego A4 (poszerzone nadkola, nowe zderzaki, grill, emblematy RS4, tylny dyfuzor i końcówki układu wydechowego wyglądające, jakby potrafiły zassać asfalt za pędzącym kombi) inżynierowie przeprowadzili szereg zmian mechanicznych. Obniżone i utwardzone zawieszenie, zmieniony układ kierowniczy i hamulcowy (karbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 380 mm z przodu) to tylko fragment długiej listy zmian. Standardowo montowane 19-calowe felgi opatulają opony w rozmiarze 265/35. Audi oferuje jednak również 20-calowe obręcze z oponami 265/30. Podróż na naleśnikach zmniejsza komfort, ale czego się nie robi dla drapieżnego wyglądu...
Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele okraszone logotypem RS4, sportową kierownicę (oczywiście spłaszczoną w dolnej części) oraz listwy z karbonu i aluminium. Tak "drastycznie" zmodyfikowane kombi w dalszym ciągu pozostaje dość praktyczne, oferując 1 430 litrów przestrzeni bagażowej (po złożeniu tylnych foteli).
Audi RS4 Avant oficjalnie zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie. Do niemieckich salonów trafi pod koniec 2012 roku. Cena podstawowa wyniesie 76 600 euro.
Zapraszamy do galerii zdjęć Audi RS4 .
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: