SUV od Bentleya

Po sukcesie Porsche Cayenne, który de facto uratował niemieckiego producenta przed bankructwem, coraz więcej marek zaczyna walczyć o udział w tym segmencie. Teraz przyszła kolej na Bentleya

Bentley Continental GT | Za kierownicą

Konstrukcja pseudo-terenowego Bentleya oparta będzie najprawdopodobniej na płycie podłogowej wykorzystywanej do produkcji wspomnianego wcześniej Cayenne, ale także Audi Q7 oraz Volkswagena Touarega. To sugeruje, że auto będzie bardzo duże i z solidnym zawieszeniem. Do napędu natomiast posłużyć ma zmodyfikowany silnik W12 znany z Continentala.

Dostępna będzie także odmiana dla klientów z cieńszym portfelem, napędzanej turbodoładowanym V8 produkcji Audi. Szefowie Bentleya mówią także o możliwości umieszczenia pod maską potężnego V12 TDI (500 KM, 1000 Nm) z Audi Q7.

Aby uniknąć bratobójczej walki wewnątrz koncernu, SUV Bentleya ma być bardziej luksusowy, lepiej wyposażony oraz dużo droższy. Wstępne szacunki mówią o kwocie znacznie przekraczającej 100 tys. euro.

Mamy nadzieje, że styliści Bentleya wspięli się na wyżyny swoich możliwości i nie zaserwują nam rozdmuchanego Continentala z powiększonym prześwitem. Oficjalnie auto ma się pojawić w sprzedaży w 2015 roku.

Michał Dek

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe brzmienie Bentleya

Bentley Continental GTC

Bentley - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA