Oskarżają one Renault o przenoszenie miejsc pracy za granicę. Związkowcy obawiają się również, że Lodgy odbierze klientów francuskiej marki, którzy teraz decydują się na zakup Scenica. Van Renault kosztuje około 20 tys. euro. Jego rumuński odpowiednik będzie prawie o połowę tańszy (10-12 tys. euro). Trudno nie podzielać obaw francuskich związków zawodowych, choć dla konsumentów taka rywalizacja na rynku jest jak najbardziej korzystna.
Obecnie modele Dacii produkowane są w rumuńskiej fabryce w Pitesti. Wykorzystuje ona maksymalne moce przerobowe, dlatego powstanie nowej fabryki było kwestią czasu. Niskie ceny Dacii wynikają m.in. z miejsca produkcji, dlatego ulokowanie kolejnej fabryki we Francji - czego zapewne chciałyby związki zawodowe - było niemożliwe.
Możliwości produkcyjne nowej fabryki wynoszą 400 tys. sztuk rocznie. Oprócz Lodgy będzie w niej powstawał nowy model Dacii, którego nazwa jest jeszcze nieznana. Wiadomo jednak, że będzie to niewielkie auto dostawcze.
Więcej o modelu Lodgy przeczytacie tutaj: Dacia Lodgy .
Piotr Kozłowski, źródło: Automotive News Europe
ZOBACZ TAKŻE:
Dacia z fabryczną instalacją LPG