Do sierpnia ubiegłego roku nie było wiadomo, czy model Rio w ogóle pojawi się na polskim rynku. Dziś wiemy już, że oprócz trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka w polskich salonach będzie można kupić także sedana. Auto mierzy 4,37 m długości, 1,72 m szerokości i 1,46 m wysokości, a rozstaw osi to 2,57 m. Bagażnik? 400 litrów (VDA).
Klienci mają do wyboru dwa silniki benzynowe: 85-konne 1.2 albo 1.4 o mocy 109 KM. Pierwszy z silników współpracuje z pięciobiegową skrzynią ręczną, drugi występuje w tandemie z manualną przekładnią sześciobiegową lub czterobiegowym automatem. W przeciwieństwie do hatchbacka, pod maską sedana nie znajdziemy silnika wysokoprężnego.
Rio sedan dostępny jest w trzech, typowych dla Kii, wersjach wyposażenia: M, L oraz XL. Podstawowy oferuje między innymi sześć poduszek powietrznych, system ABS i ESC (system stabilizacji toru jazdy), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie regulowane lusterka i komputer podkładowy. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3 500 zł.
Rio sedan będzie rywalizować m.in. z Renault Thalią i czterodrzwiowym Chevroletem Aveo.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Kia Rio - ogłoszenia