Nic nie jest jednak oficjalne. Prezes FSO przyznał jedynie, że zarząd i obecny właściciel warszawskiej fabryki (UkrAvto) prowadzą negocjacje z potencjalnym inwestorem, ale nie chciał zdradzić jakim. "Puls Biznesu" dotarł jednak do informacji, jakoby fabryką na Żeraniu była zainteresowana Magna International, która posiada 286 fabryk na całym świecie. W grę wchodzi produkcja jednego z modeli Nissana na zlecenie kanadyjskiego producenta.
Podupadła FSO obecnie zatrudnia jeszcze 80 osób. Doniesienia o jej rozmowach z nowymi inwestorami pojawiały się już kilkukrotnie ( Indyjski gigant chce kupić FSO? , FSO będzie produkować SSangYongi? ). Od kiedy w lutym 2011 roku z taśm fabryki zjechał ostatni Chevrolet Aveo, budynki na warszawskim Żeraniu stoją prawie bezczynnie, choć w dalszym ciągu znajdują się w nich urządzenia umożliwiające wznowienie produkcji. Nadal pracują również spółki zależne, które są w stanie produkować części dla inwestora.
Piotr Kozłowski, źródło: Puls Biznesu
ZOBACZ TAKŻE: