Wpływ na sprzedaż pod koniec roku mogło mieć wprowadzenie cennika złotówkowego. Zabieg ten ustabilizował i uatrakcyjnił ceny, które przestały być bezpośrednio zależne od relacji złotego do euro. Najpopularniejszym modele Land Rovera w ubiegłym roku był Freelander 2 , na którego zdecydowało się 215 klientów. Hitem okazał się jednak model Evoque . Wprowadzony do sprzedaży w połowie roku SUV o dynamicznej stylistyce znalazł 171 nabywców.
O 40 proc. wzrosła sprzedaż flagowej limuzyny Jaguara, modelu XJ , który w 2011 roku znalazł 42 nowych właścicieli. 99 klientów Jaguara zdecydowało się na model XF . Wprowadzony w połowie roku lifting znacząco nie wpłynął na sprzedaż.
Pod względem procentowym wzrosty mogą robić wrażenie. Jednak w dalszym ciągu Jaguar pozostaje w cieniu swych niemieckich rywali, którzy od lat wiodą prym w segmencie samochodów marek premium w Polsce.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: