Toyota Land Cruiser V8 jest w ofercie amerykańskiego oddziału Toyoty, ale auto cieszy się bardzo skromnym zainteresowaniem. Powód jest prosty. Cena jest wysoka (68 920 $), a za "trochę" więcej (79 455 $) w salonie Lexusa można znaleźć jej luksusową wersję. Przeciętna gospodyni domowa nie będzie zainteresowana największą Toyotą, z kolei poszukujący prestiżu klient prędzej wybierze się do salonu Lexusa.
Lexus LX 570 pod względem technicznym jest identyczny z Land Cruiserem. Pod maskami obydwu znajdziemy ten sam silnik V8 5.7 (383 KM), sześciobiegowy automat i stały napęd na obie osie. Oprócz systemów kontroli trakcji A-Trac i stabilizującego VSC kierowca ma do dyspozycji system zapobiegający kolizjom, a w dziedzinie komfortu adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami pracy (komfortowy, normalny i sportowy) z możliwością regulacji wysokości, kamerę cofania, nawigację i najwyższej klasy sprzęt grający. Wszystko w standardzie.
Zewnętrzne zmiany Lexusa to nie tylko nowy wygląd lamp, czy zderzaków. Najważniejszą modyfikację przeszedł grill, który nawiązuje teraz do nowej stylistyki klepsydry (czy może szpulki) zapoczątkowanej przez najnowszą generację GS-a.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Detroit 2012 | Lexus LF-LC w całej okazałości | Galeria