Z punktu widzenia fascynującej historii motoryzacji i tego jak ewoluowały samochody i stosowane w nich technologie, lata 80. nie należą do najciekawszych. Kryzys paliwowy lat 70. spowodował, że wiele modeli produkowano po kilkanaście lat, ale konsekwencją był wysyp nowości w następnej dekadzie. Oto najciekawsze naszym zdaniem auta, które zasłużyły na tytuł samochodu dekady:
Audi Quattro (1980) - napęd na obie osie w produkcji seryjnej Chrysler Voyager (1984) - pierwszy amerykański minivan DeLorean DMC 12 (1981) - Powrót do przyszłości Ferrari Testarossa (1984) - lata 80. w każdym detalu, a poza tym Miami Vice Fiat Uno (1983) - nowoczesny, tani i niezwykle popularny Ford Sierra (1984) - nowoczesny w momencie debiutu, tylny napęd i wersja Cosworth Ford Taurus (1986) - przełom stylistyczny amerykańskiego Forda i bestseller Jeep Cherokee (1984) - bez ramy też można - połączenie dzielnej terenówki i SUVa Mazda MX-5 (1989) - powrót koncepcji małych roadsterów Mercedes E W124 (1984) - synonim słów niezawodny i długowieczny Peugeot 205 (1983) - nowoczesny, tani i niezwykle popularny, plus wersja GTI Pontiac Trans Sport (1989) - najodważniej stylizowany minivan wszech czasów Porsche 959 (1987) - był pokazem możliwości firmy i jednym z najszybszych aut lat 80. Renault Espace (1984) - pierwszy europejski minivan Toyota Land Cruiser J70 (1984) - J7 to traktor w nadwoziu terenówki, wjedzie wszędzie i jest (prawie) niezniszczalny
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Bohater szuka pracy - 70 lat Jeepa