Podczas targów NAIAS w Detroit zadebiutuje zupełnie nowy Nissan Pathfinder. Czy nadal będzie toporną terenówką przypominającą bardziej swojego roboczego brata (Navarę), czy pójdzie w kierunku grzecznych i łatwych w obyciu SUVów, które jednak poza utwardzoną drogą tracą pewność siebie? Sądząc po pierwszym zwiastunie Nissan poszedł w tym drugim kierunku, jednak istnieje przecież tradycja konstrukcji ramowej Pathfindera i pokrewieństwa z twardym pickupem. Można więc przypuszczać, że te związki nie ulegną zerwaniu.
Obecna generacja Pathfindera napędzana jest w USA jednym z dwóch silników benzynowych do wyboru. Podstawowa jednostka V6 ma 4 litry pojemności, większe V8 dysponuje pojemnością 5,6 l. W Europie dostępne są za to jedynie silniki wysokoprężne. Mniejszy R4 ma pojemność 2,5 l., większy V6 3,0 l.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Nissan Qashqai 1.6 dCi | Pierwsza jazda