Choć M3 GTS uzyskało lepszy o ponad półtorej sekundy czas, to zostało wyposażone w opony typu semi-slicks, dlatego było poza zasięgiem konkurencji i nie może być do niej porównywane. Testy zostały przeprowadzone przez redakcję Autobild na torze Sachsenring (jedynie czas BMW M5 F10 został uzyskany przez osobę spoza redakcji).
Oto wyniki, jakie uzyskały testowane przez Autobild samochody:
BMW M3 GTS - 1:37.30, BMW M3 CRT - 1:38.87, BMW F10 M5 - 1:38.90, BMW 1M Coupe - 1:40.18, BMW M3 Coupe DCT - 1:40.52, BMW M3 Sedan DCT - 1:40.60, BMW M3 Convertible DCT - 1:42.63, BMW X6 M - 1:43.67, BMW X5 M - 1:43.72, BMW E60 M5 - 1:43.77.
Do budowy M3 CRT (Carbon Racing Technology) wykorzystano elementy wykonane z włókna węglowego, co pozwoliło obniżyć jego masę o 45 kg względem standardowego M3. Z 4.4-litrowego silnika wykrzesano 450 KM i 440 Nm, które przenoszone są na tylną oś za pośrednictwem siedmiostopniowego automatu. Zgodnie z danymi katalogowymi M3 CRT przyspiesza do setki w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 290 km/h. Produkcja specjalnej edycji BMW M3 została ograniczona do 67 egzemplarzy.
Zapraszamy do galerii zdjęć BMW M3 CRT .
Piotr Kozłowski, źródło: Autobild
ZOBACZ TAKŻE: