Będzie to pierwszy tego typu budynek z logo marki z Ingolstadt. Po raz pierwszy wieżę ekspozycyjną zaprojektowała niemiecka firma Nussbaum na potrzeby promocji firmy Smart. Miało to miejsce w 1997 roku i do dziś ta forma reklamy pozostaje jednym z najbardziej spektakularnych narzędzi marketingowych koncernów samochodowych.
Wieże samochodowe to przeszklone konstrukcje liczące od kilku do kilkunastu kondygnacji, w których zaparkowane jest nawet kilkadziesiąt widocznych z zewnątrz samochodów. W kilkadziesiąt sekund każdy z nich może zostać przetransportowany z ostatniego piętra budynku na parter - tak, by klient mógł go dokładnie obejrzeć. Z takiego rozwiązania korzysta już wiele marek, a wśród nich znajdują się m.in.: BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford, Mazda, Renault i Peugeot.
Obecnie na świecie działa 130 samochodowych wież ekspozycyjnych.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: