Pod maską Mercedesa E300 BlueTEC Hybrid pracuje czterocylindrowy diesel o pojemności 2,1 litra. Solo rozwija on moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W nowej wersji hybrydowej, ma do pomocy silnik elektryczny, który dokłada swoje 27 KM i 250 Nm momentu. W połączeniu z systemami stop/start i odzyskiwana energii z hamowania, tandem ten może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 l oleju napędowego na każde 100 przejechanych kilometrów. Mercedes podkreśla się, że w tym segmencie żaden z konkurentów nie może pochwalić się tak dobrym wynikiem.
Druga z hybrydowych propozycji ze Stuttgartu to model E400 Hybrid. Taki sam, 25-konny silnik elektryczny współpracuje tu z benzynowym V6 o pojemności 3,5 litra, rozwijającym moc 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa dla tego tandemu ma wynosić 8,7 l.
Oba auta zadebiutują podczas styczniowych targów w Detroit. E300 trafić ma do europejskich salonów zaraz po premierze. Nieco później na ulice (już nie Starego Kontynentu, niestety) wyjedzie druga z hybryd. Auto dostępne będzie m.in. w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Chinach. Więcej szczegółów poznamy w styczniu.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes E w wersji kombi - TEST