KE miało zbadać, czy przejęcie udziałów nie zaburzy konkurencyjności w Europejskim Obszarze Gospodarczym. Uznano, że tak się nie stanie, dlatego zmiany strukturalne zostaną wprowadzone od przyszłego roku. Na mocy postanowień Kulczyk straci wszystkie swe udziały w KPI Polska (50,1%) oraz w Skoda Auto Polska (49%). Niemieckie Volkswagen Financial Service oraz Volkswagen Bank wchłoną pakiety Volkswagen Bank Polska oraz Volkswagen Leasing Polska.
Nieoficjalnie mówi się, że wartość transakcji opiewa na około 700 mln zł. Tym sposobem Niemcy staną się właścicielami około 20% rynku motoryzacyjnego w naszym kraju. Zdaniem specjalistów zmiany nie powinny znacząco wpłynąć na ceny samochodów grupy Volkswagen w Polsce, ale jeśli jakieś wahnięcia miałyby nastąpić, to raczej w dół niż w górę.
Jan Kulczyk pozbył się spółek zajmujących się importem i dystrybucją samochodów, ponieważ jego uwaga skupia się teraz wokół rynku energetycznego.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: