Aveo też chce być "hot"

Amerykański oddział Chevroleta zaprezentował gorącą odmianę Sonica, malucha znanego w Polsce jako Aveo

Studyjny hot hatch Chevroleta | Galeria

W polskich salonach, najmocniejsza odmiana Aveo ma pod maską wolnossące 1.6 o mocy 115 KM i 155 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik z Sonica RS ma mniejszą pojemność - 1,4 l, ale z pomocą turbosprężarki oferuje odpowiednio o 25 KM i 45 Nm momentu obrotowego więcej. Auto dostępne jest w wersji z sześciostopniową skrzynią manualną lub sześciobiegowym automatem.

Jeśli chodzi o wygląd, Sonic RS jest ewolucją - całkiem apetycznego - prototypu, który Chevrolet zaprezentował w ubiegłym roku w Detroit . W finalnym projekcie nie ostały się co prawda dotykowe klamki przednich drzwi, centralnie umieszczona końcówka wydechu i agresywnie prezentujące się reflektory z niebieskimi "ringami", ale i tak jest nieźle. Auto rozpoznać można, mi.in. po przeprojektowanym przednim zderzaku z dużymi światłami przeciwmgłowymi, nowym grillu, pokaźnym spojlerze nad tylną szybą, 17-calowych obręczach kół i okolicznościowych emblematach. Zmieniło się też wnętrze malucha. W kabinie gorącego Sonica zagościły sportowe fotele, grubsza, "ścięta" u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki pedałów.

Mały sportowiec ma nie tylko lepiej wyglądać, ma też lepiej się prowadzić. A to za sprawą obniżonego i utwardzonego zawieszenia, przedniej rozpórki oraz skuteczniejszych hamulców (na obu osiach hamulce tarczowe).

Mocna odmiana Sonica zadebiutuje w przyszłym miesiącu podczas targów samochodowych w Detroit. Wtedy też poznamy osiągi i ceny turbo-malucha. Do amerykańskich salonów auto powinno trafić w drugiej połowie przyszłego roku. Nie wiadomo jeszcze, kiedy (albo czy w ogóle) na polskie ulice wyjedzie europejski odpowiednik Sonica - Aveo RS.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Chevrolet Aveo od 36 490 zł

Chevrolet Aveo | Za kierownicą

Chevrolet Aveo - ogłoszenia

Więcej o: