Na czym polega usterka? Otóż w niektórych egzemplarzach modelu BMW 1, BMW 5 (model poprzedni produkowany w latach 2003-2010), a także BMW X3, BMW X5, BMW X6 oraz BMW 7 (nowy model produkowany od roku 2008) z silnikami diesla, wyprodukowanych w Niemczech w okresie 20.08.2008 do 12.06.2009, wilgoć dostająca się do podgrzewacza obudowy filtra paliwa może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora i braku możliwości rozruchu.
Jednocześnie producent nie może teoretycznie wykluczyć pojedynczych wypadków zwarcia podgrzewacza, a w konsekwencji jego zapalenia się, zarówno podczas jazdy jak i na postoju, gdy silnik nie jest uruchomiony.
>>> 550 tys. Toyot i Lexusów do serwisów <<<
Generalny importer BMW w naszym kraju - BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce - rozpoczął drugi cykl kampanii serwisowej ogłoszonej we wrześniu. Na rynku polskim objętych jest nią łącznie 1 691 samochodów marki BMW (listę z numerami VIN można znaleźć na stronach UOKiK ).
Generalny importer poinformował pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o podjętych działaniach i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego w celu dokonania sprawdzenia auta i usunięcia ewentualnej usterki. Pozostali właściciele samochodów marki BMW, objętych przedmiotową kampanią, powinni zgłosić się do autoryzowanego punktu serwisowego.
Źródło: UOKiK oprac. Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: