Tak przynajmniej przekonuje brytyjski Autocar . Chodzi o nową jednostkę z rodziny SkyActiv. Czterocylindrowe 1.3 z turbodoładowaniem zastąpiłoby dobrze znane, wolnossące silniki o pojemności 1,8 i 2,0 litrów. Nie wiadomo na razie, jakim potencjałem dysponować będzie nowy motor. Może się jednak okazać, że nie trzeba go będzie specjalnie "żyłować". Wieść niesie bowiem, że nowe wcielenie MX-5 ma ważyć o 275 kilogramów mniej niż obecnie sprzedawany model (dziś 1075 kg).
To nie wszystko. Czwarta generacja japońskiego roadstera zbudowana będzie na zupełnie nowej platformie, będzie bardziej kompaktowa od poprzedniczki, a jej nadwozie zostanie prawdopodobnie zaprojektowane w nowym dychu stylistycznym Mazdy - Kodo (patrz: Oto nowe oblicze Mazdy ). Jedyne, co na pewno się nie zmieni to idea napędu na tył. Nowa generacja Mazdy MX-5 zadebiutować ma w 2014 roku.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: