Nowe jednostki będą dostępne m.in. w Peugeocie 208 , który wejdzie do sprzedaży na początku 2012 roku. Koncern zapewnia, że ograniczenie ich wielkości i wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwoli zaoszczędzić do 1,5 litra paliwa na 100 km, a dodatkowo obniży emisję dwutlenku węgla nawet o 25% w porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami czterocylindrowymi o podobnej mocy. W początkowej fazie projektu nowe jednostki będą montowane we Francji, ale w przyszłości ich produkcja zostanie przeniesiona do Ameryki Łacińskiej i Chin.
Silniki będą oferowały moc od 68 do 82 KM. Emisja CO2 w przypadku 1-litrowego VTi (68 KM) wyniesie 99 g CO2 /km. 1.2 VTi (82 KM) wyprodukuje o 5 gramów więcej dwutlenku węgla na każdy kilometr. Rocznie we Francji ma powstawać około 640 tys. trzycylindrowych silników. To wymaga od koncernu PSA stworzenia 500 nowych miejsc pracy. Co stanie się z pracownikami po przeniesieniu produkcji do Chin i Ameryki Łacińskiej? Można się tylko domyślać.
Od chwili rozpoczęcia prac w 2008 roku, koncern zainwestował 717 milionów euro, z czego 460 milionów w prace rozwojowo-badawcze. W projekt zaangażowanych zostało 1 200 inżynierów i techników, którzy zgłosili 52 patenty. Nakłady inwestycyjne we wschodniej Francji wyniosły 257 milionów euro (głównie w zakładach Trémery).
Piotr Kozłowski, źródło: PSA
ZOBACZ TAKŻE: