Końcówka 2009 r., gdy całe przedsięwzięcie startowało, nie było powodów do wielkiego optymizmu. W pierwszym miesiącu funkcjonowania programu "Gwarancja 12" podpisano 281 umów. Potem okazało się jednak, że dodatkowa ochrona gwarancyjna dla Fordów w wieku do 10 lat i przebiegu do 200 000 km dobrze trafia w zapotrzebowanie naszego rynku. W ciągu dwóch lat podpisano prawie 24 000 kontraktów. W tym roku wzrost liczby umów wzrósł o 25 %, pojawili się klienci przedłużający kontrakt serwisowy na kolejny rok.
Program "Gwarancja 12" obejmuje najważniejsze, a zarazem, najdroższe podzespoły pojazdu (m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu wraz ze skrzynią biegów) a dodatkowo obejmuje usługę Assistance 12, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewnia całodobową pomoc na drodze przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w programie dla klienta niezmiennie wynosi 89 zł.
Taka oferta jest kierowana do wszystkich właścicieli samochodów marki Ford w wieku do 10 lat i przebiegu do 200 000 km. Muszą być to pojazdy zarejestrowane w Polsce, sprawdzone w autoryzowanym serwisie Forda zgodnie z procedurą programu i w momencie objęcia programem nie starsze niż 120 miesięcy, licząc od daty pierwszej rejestracji (przebieg w momencie (maksymalny przebieg przy wchodzeniu do programu zależy od interewału międzyprzeglądowego dla danego modelu). Ochrona w programie "Gwarancja 12" wygasa automatycznie gdy pojazd osiągnie wiek 120 miesięcy lub przekroczy przebieg 200 000 km.
Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej. Pojazd bez takiej historii również może wejść do programu ale oprócz spełnienia ogólnych warunków musi przejść przegląd kwalifikujący w autoryzowanym serwisie Forda. Jeżeli pojazd zmieni właściciela w drodze sprzedaży, dziedziczenia czy aktu darowizny program "Gwarancja 12" będzie nadal obowiązywał w niezmienionym zakresie aż do wcześniej ustalonego terminu wygaśnięcia. Klient zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych placówkach Forda zgodnie z planem obsługi dla jego samochodu. Auto musi być wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi. Wszelkie naprawy muszą być wykonywane w autoryzowanych warsztatach Forda. Skutki napraw wykonywanych poza takimi serwisami nie są objęte programem.
Powodzenie programu "Gwarancja 12", jak można sądzić, wynika nie tylko z dobrze przemyślanych warunków przedsięwzięcia, ale również z faktu, że możliwość przystąpienia do niego mają właściciele samochodów kupionych poza polskimi punktami sprzedaży. Ogromna część samochodów na polskich drogach to pojazdy sprowadzone zza granicy. Marka Ford zajmuje w tej grupie jedną z czołowych pozycji. Nabywcy używanych, importowanych Fordów nie są pozostawieni samym sobie. Ponosząc niewielki koszt przystąpienia do programu i wykonując regularnie zalecane przeglądy mogą uchronić się przed płaceniem nawet za tak kosztowne usługi jak wymiana dwumasowego koła zamachowego w turbodieslach, naprawa turbosprężarki czy przywrócenie sprawności skrzyni biegów.
Dariusz Dobosz
ZOBACZ TAKŻE: