Samochód ma już na liczniku prawie 20 tys. km. Przyszedł czas na sprawdzenie naszego długodystansowego auta w górach. Nie za wysokich, bo odwiedziliśmy Beskid Żywiecki. Słynna Przełęcz Kocierska to wyzwanie dla naszego rodzinnego sedana. Zawieszenie Fluence'a zostało zestrojone tak, by zapewnić jak najwięcej komfortu pasażerom. Dodatkowo za tylną osią znajduje się ogromny kufer (530l), który znakomicie przydaje się podczas wyjazdów wakacyjnych, ale odciąża przednią oś, co nie pomaga kiedy musimy zmierzyć się z górskim szlakami. Zatem Fluence nie specjalnie przepada za wąskimi krętymi drogami, ale za to nie robią na nim wrażenia nawet strome podjazdy. Dwulitrowy silnik o mocy 140 KM z zapasem spełnia wymagania rodzinnego sedana. Poza tym już możemy pochwalić Renaulta za jakość. Co prawda, 20 tys. przebiegu nie zrobi na nikim wrażenia, ale do tej pory nie pojawiła się absolutnie żadna usterka, w np. w Skodzie Fabii RS (podobny przebieg) zauważyliśmy drobne niedomagania. W Renault nawet żarówka się nie przepaliła. Nie zauważyliśmy też żadnych śladów zużycia. Zobaczymy jak będzie dalej.
Jeśli będziecie w okolicy Żywca i interesują was stare samochody możecie odwiedzić muzeum, nad którym opiekę sprawuje Automobilklub Beskidzki. Przy muzeum w Bielsku-Białej znajduje warsztat, który przywraca świetność samochodom zabytkowym. Zobaczcie galerię
Automobilklub Beskidzki Kazimierza Wielkiego 1, (tuż obok stacji BP) 43-300 Bielsko-Biała, tel. 33 812 22 81
Godziny otwarcia muzeum: Sobota w godz. 11:00-16:00 Grupy zorganizowane, w każdy dzień tygodnia po wcześniejszej rezerwacji terminu. Rezerwacja terminu pod nr tel. 033 812 22 81 lub 0 602 496 389
Aktualnie w muzeum można zobaczyć takie okazy jak: Citroen 2CV z 1982r., Mercedes-Benz 170V sedan z 1938 r., Mercedes-Benz 170 V cabrio b z 1938r., Mercedes-Benz 190 (W-111) tzw. "skrzydlak" z1964r., Opel 1.2 Litra z 1934r., Opel Super 6 - podwozie szkoleniowe z 1938 r., Syrena 105 z 1982 r., Volvo P 210 Duett z 1964 r., WFM M06 z 19
Aktualny przebieg: 19 800 km
Średnie spalanie: 11,2 l/100 km
Usterki: Brak
Renault Fluence 2.0 16V | Kompendium
Szczepan Mroczek
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Fluence 1.5 dCi - TEST