Firma przepytała dokładnie 18 303 klientów (Stany Zjednoczone), którzy w tym roku kupili nowe auto wyposażone w fabryczną nawigację. W ankiecie respondenci oceniali oni m.in. takie cechy urządzenia jak: czytelność ekranu, łatwość wprowadzania adresu/celu i poruszania się po poszczególnych menu, szybkość działania i oczywiście - umiejętność wyznaczenia optymalnej trasy.
Co wynika z całej tej sterty formularzy? Dzięki nim, powstała lista aspektów fabrycznych nawigacji, na które użytkownicy skarżą się najczęściej. Oto ona: - nawigacja nie odnajduje adresu/ulicy/miasta - 33% - kłopotliwe wprowadzenie celu - 32% - nawigacja nie prowadzi optymalną trasą - 24% - problemy urządzenia ze zrozumieniem poleceń głosowych - 23% - mapa nie pokazuje wszystkich nazw ulic - 21% - problemy ze znalezieniem odpowiedniego menu - 19% - nie wszystkie POI pojawiają się w wynikach wyszukiwania - 16% - ekran nawigacji nieczytelny w dzień, przy ostrym świetle - 14%
Dzięki rankingowi przeprowadzonemu przez J.D. Power można także wywnioskować, które marki samochodowe mają najlepsze, a które najgorsze fabryczne nawigacje. Z zestawienia wynika, że najlepiej oceniane są urządzenia firmy Garmin z Chryslerów, Dodge'ów i Jeepów, Clariony z Fordów oraz nawigacje Harmann, które spotkać można w modelach Audi. Największe cięgi zebrały natomiast fabryczne nawigacje firmy Denso montowane między innymi w Volvo XC60, większości Toyot i Lexusów oraz Land Roverach. Mieszane uczucia budziły systemy firmy Alpine, które w Acurach chwalone były pod niebiosa, natomiast w "zwykłych" Hondach i Jaguarze XJ zostały zmieszane z błotem.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Jak rozebrać piękną dziewczynę przy pomocy Toyoty? | Wideo