Nowe wcielenie podobnie jak poprzednicy przoduje w dziedzinie innowacji. Tym razem Mercedes wprowadza układ czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL, dostarczający płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, zależnie od kierunku ich ruchu. Poza tym zestaw muzyczny rozpoznaje w czy dach jest złożony i tak dostosowuje dźwięk by kierowca i pasażer czuli się jak na sali koncertowej. FrontBass bo tak nazwano nowy system, wykorzystuje okolice miejsca na nogi jako przestrzeń rezonansową dla głośników niskotonowych.
Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wytrzymałe rury stalowe. Efekt? Wyśmienita sztywność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niski poziom wibracji. Nadwozie nowego SL-a waży o około 110 kilogramów mniej od wykonanego w dotychczas stosowanej technice, a cały samochód został odchudzony o 140 kg.
Zupełnie, jakby pasażer wagi ciężkiej wysiadł z samochodu i zabrał ze sobą jeszcze ciężką walizkę podróżną, Efekt jest mierzalny i odczuwalny. Niższa masa przekłada się na większą dynamikę jazdy i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo - mówi dr Thomas Rudlaff, odpowiedzialny za aluminiowe nadwozia w Mercedes-Benz.
Luksusowy kabriolet Mercedesa stał się marką samą w sobie, a szczególnie lubiany jest w USA. Czekamy na kolejne informacje i zdjęcia nowego wcielenia SL-a.
Szczepan Mroczek
ZOBACZ TAKŻE: