Tokio 2011 | Volkswagen Passat Alltrack

Praktyczny, przestronny, ergonomiczny, poprawny i popularny Passat teraz chce być jeszcze terenowy. Wersja Alltrack zostanie oficjalnie zaprezentowana na Tokyo Motor Show 2011. Co ma do zaoferowania najnowsza odmiana niemieckiego kombi?

Alltrack będzie sklasyfikowany pomiędzy zwykłym Passatem Variant a małym SUV-em Tiguanem. Samochód ma łączyć w sobie zalety zwykłego kombi z terenowymi właściwościami typowymi dla crossovera, które pozwolą na przejażdżkę po niestandardowym terenie. Oczywiście nie ma mowy o przeprawie przez bagna, ale na polną drogę powinno wystarczyć.

Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passata

Zawieszenie samochodu zostało podwyższone, a na zderzakach i nadkolach zamontowano plastikowe listwy ochronne. Dodatkowym smaczkiem designerskim są atrapy dyfuzorów, które mają nadać Passatowi Alltrack terenowego charakteru. Auto będzie oferowane w czterech wersjach silnikowych i co ciekawe nie w każdej dostępny będzie napęd na wszystkie koła.

Wśród wariantów benzynowych odnajdziemy dwie jednostki TSI o mocy 160 i 210 KM. Mocniejsza w standardzie będzie oferowana z napędem 4MOTION (4x4) i dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG o siedmiu przełożeniach. Wśród opcji wyposażenia dodatkowego odmiany 160-konnej nie odnajdziemy napędu na wszystkie koła. Biorąc pod uwagę to, że Alltracka mają charakteryzować terenowe właściwości jest to co najmniej dziwne.

Na liście silników wysokoprężnych znajdą się jednostki o mocy 140 i 170 KM. Tu podobnie - mocniejsza otrzyma w standardzie skrzynię DSG i napęd 4MOTION, który znajdzie się również wśród opcji wyposażenia dodatkowego słabszego wariantu. 140-konny diesel będzie zużywał średnio 5,7 litra oleju napędowego na 100 km. Mocniejsza odmiana spali o 0,1 litra więcej (wartości podane przez producenta).

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Passat | Galeria

Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

Samochody: Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o: