Na tle najnowszych modeli Volkswagena, Passat CC - z pulchnym przodem i "jajowatymi" tylnymi lampami - wyglądał dziwnie. Styliści usiedli więc do desek kreślarskich i zaprojektowali autu nowe wdzianko. Z przodu zagościły nowe reflektory ze zintegrowanymi, LED-owymi światłami do jazdy dziennej i ostrzejszy, chromowany grill, a w przeprojektowanym zderzaku halogeny z chromowanymi obwódkami. Stylistycznie uaktualniony został także tył czterodrzwiowego coupe. Auto otrzymało m.im. nowe, LED-owe lampy i przeprojektowany zderzak.
Nad pasażerami będą teraz czuwać nowe systemy bezpieczeństwa. Oprócz układu analizującego poziom zmęczenia kierowcy, na liście opcjonalnego wyposażenia znajdą się również: system dynamicznego oświetlenia (gwarantujący optymalną widoczność, bez oślepiania innych kierowców), Side Assist Plus ze zintegrowanym asystentem pasa ruchu oraz system rozpoznający znaki drogowe. W standardzie Passat CC wyposażony będzie w układ ESP, asystenta ruszania na wzniesieniu, zagłówki z możliwością regulacji poziomej i biksenonowe reflektory.
Europejska gama silnikowa pozostanie niezmieniona. Passat CC dostępny będzie z pięcioma jednostkami do wyboru, oferującymi od 140 (2.0 TDI) do 300 koni mechanicznych (3.6 V6). Wszystkie silniki będą wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania, a diesle dodatkowo w układ Stop/Start.
Auto zadebiutuje podczas listopadowego salonu samochodowego w Los Angeles. W niemieckich salonach zagości w styczniu przyszłego roku. W ciągu kolejnych miesięcy będzie stopniowo trafić na kolejne europejskie rynki.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: