Roadster powstał na bazie "zwykłego" Cabrio ze stajni MINI. Jeśli chodzi o wymiary, od swojego protoplasty różni się symbolicznie. Auto mierzy 372,8 cm długości, 163,8 cm szerokości i 139 cm wysokości. Jest więc odpowiednio o 3 mm dłuższe, 47 mm węższe i 25 mm niższe od czteromiejscowego kabrioletu.
W Roadsterze, jak sama nazwa wskazuje, znajdziemy tylko dwa fotele. Resztę przestrzeni projektanci - podobnie jak w przypadku zaprezentowanego niedawno Coupe - wykorzystali na powiększenie bagażnika, który ma teraz pojemność 240 litrów (dla porównania - 125 l w MINI Cabrio).
Przedstawiciele MINI zarzekają się, że lekki dach pomógł obniżyć środek masy i przenieść środek ciężkości bliżej przedniej osi, przez co Roadster prowadzić ma się lepiej od wszystkich dotychczasowych modeli tej stajni.
Podobnie jak MINI Coupe, Roadster także dostępny będzie w czterech silnikowych smakach. Z salonu będzie można wyjechać: benzynowymi MINI Cooper Roadster (90 kW/122 KM), MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 KM) i MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 KM) albo wysokoprężnym MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 KM). Standardowo auta będą oferowane z sześciobiegową skrzynią manualną. Za dopłatą, wybrane wersje (Coupe, SD Coupe i S Coupe) będzie można zamówić z sześciobiegowym automatem.
MINI Roadster zadebiutuje podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. W europejskich salonach auto powinno pojawić się wiosną przyszłego roku.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: