Mazda Takeri wykorzystuje nowy język designu Mazdy, KODO - Dusza Ruchu - i pokazuje nową linię stylizacji sedanów. Pod atrakcyjną karoserią kryją się rozwiązania należące do technologii SKYACTIV, w tym zastosowany po raz pierwszy w Maździe układ hamulcowy z odzyskiem energii. Przetwarza on energię kinetyczną na elektryczną podczas hamowania i przechowuje ją w kondensatorach do późniejszego wykorzystania w urządzeniach elektrycznych pojazdu, co przyczynia się do obniżenia obciążenia silnika i zużycia paliwa. To - w połączeniu z nowym silnikiem diesla SKYACTIV-D, systemem Mazda i-stop, nowymi lekkimi, aerodynamicznymi elementami i konstrukcją podwozia - umożliwia modelowi Mazda Takeri osiągnięcie bardzo niskiego zużycia paliwa przy dobrych osiągach i wysokim poziomie komfortu.
Można się spodziewać, że nowa Mazda 6 będzie czerpała ze stylizacji i rozwiązań technicznych Takeri.
mkm
ZOBACZ TAKŻE: