Nissan ogłosił nowy sześcioletni plan nazwany Zielony Program Nissan 2016 (NGP 2016). Zgodnie z nim, do końca roku obrachunkowego 2016 Nissan zamierza zrealizować następujące cele:
- osiągnąć pozycję lidera w segmencie samochodów zeroemisyjnych: łączna sprzedaż 1,5 miliona pojazdów zeroemisyjnych przez cały Sojusz Renault-Nissan;
- osiągnąć pozycję lidera w dziedzinie niskiego zużycia paliwa: obniżenie zużycia paliwa o 35% w stosunku do poziomu z 2005 roku średnio dla wszystkich pojazdów Nissan sprzedawanych w Japonii, Chinach, Europie i USA;
- osiągnąć pozycję lidera w dziedzinie niskiej emisji związków węgla: obniżenie emisji CO2 przypadającej na jeden pojazd ze wszystkich działań prowadzonych przez firmę o 20% w stosunku do poziomu z 2005 roku;
- osiągnąć pozycję lidera w dziedzinie produkcji w obiegu zamkniętym: zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu o 25%.
Coraz więcej klientów domaga się produktów, które odpowiadają wyznawanym przez nich wartościom. Dotyczy to także samochodów osobowych i ciężarowych o niższym tzw. śladzie węglowym. My z kolei staramy się, aby nasze fabryki stawały się bardziej efektywne i przyjazne dla środowiska - powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor naczelny firmy Nissan
oprac. Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Najlepsze do driftu | Top 10+1