Czym Coupe różni się od zwykłego Coopera? Przede wszystkim mocno pochyloną przednią szybą i charakterystyczną "czapeczką" zamiast dachu. Auto jest także 3 cm niższe i oferuje miejsce tylko dla dwóch osób. Brak tylnej kanapy pozwolił za to wygospodarować całkiem spory, jak na takiego mikrusa, bagażnik - 280 l.
Zamierzeniem inżynierów było stworzenie auta dającego jak największą frajdę z jazdy. Mocne silniki, usztywnione nadwozie, gokartowe właściwości jezdne, korzystny rozkład masy, skuteczniejsze hamulce, wysuwany tylny spojler i układ DSC (dynamicznej kontroli stabilności) w standardzie to tylko niektóre aspekty mające pomóc w osiągnięciu tego celu.
Dwumiejscowe MINI otrzyma najmocniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z całej palety jednostek napędowych marki. Zakres mocy sięga od MINI Cooper Coupe (90 kW/122 KM), poprzez MINI Cooper SD Coupe (105 kW/143 KM) i MINI Cooper S Coupe (135 kW/184 KM), po MINI John Cooper Works Coupe (155 kW/211 KM). Standardowo auta będą oferowane z sześciobiegową skrzynią manualną. Za dopłatą, wybrane wersje (Coupe, SD Coupe i S Coupe) będzie można zamówić z sześciobiegowym automatem.
Ceny MINI Coupe startują od 86 700 zł. Za tę kwotę dostaniemy Coopera Coupe wyposażonego m.in. w układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), 4 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie regulowane lusterka, spojler dachowy oraz aktywny spojler nad klapą bagażnika, 15-calowe obręcze kół z lekkich stopów, chromowane detale nadwozia, czujniki parkowania, halogenowe reflektory, regulację kolumny kierownicy w poziomie i pionie, radio MINI CD, wejście AUX oraz system Start/Stop. W podstawowej wersji nie dostaniemy klimatyzacji. Ta dostępna jest w standardzie dopiero od wersji Cooper S (od 106 700 zł).
Poniżej znajdziecie podstawowy cennik MINI Coupe. Bardziej ciekawskich zachęcamy do odwiedzenia oficjalnej, polskiej strony MINI , na której znaleźć można konfigurator nowego modelu.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: