Po faceliftingu roku modelowego 2011, w ramach którego zmodernizowano nadwozie i silniki benzynowe Forestera, Japończycy postanowili pogrzebać w silniku wysokoprężnym. Redukcja tarcia, modernizacja turbosprężarki i nowe oprogramowanie zaowocowały spadkiem zużycia paliwa o około 5 proc., do 5,9 l/100 km.
Zmiany objęły także listę wyposażenia. Począwszy od wersji Comfort, wszystkie Forestery z silnikiem wysokoprężnym będą dysponować teraz w standardzie dwustrefową klimatyzacją, podobnie jak w przypadku odmian zasilanych silnikiem benzynowym.
W związku z opisanymi modyfikacjami, ceny Forestera z turbodieslem wzrosły o 500 euro i rozpoczynają się od 28 500 euro. Przypomnijmy, że 4-cylindrowy, pojony olejem napędowym bokser z pojemności 2 litrów generuje moc 147 koni przy 3600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1800-2400 obr./min. Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni mechanicznej. Auto przyspiesza do setki w 10,4 s i rozpędza się maksymalnie do 186 km/h.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: