W 1931 roku w japońskim mieście Kurume (wyspa Kyushu) w głowie producenta tradycyjnego japońskiego obuwia zrodziło się marzenie. Pan Shojiro Ishibashi, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie rozwijającej się Japonii i całego świata na produkty gumowe, zapragnął zostać konstruktorem i producentem opon - stworzyć przedsiębiorstwo, które dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu swoich pracowników, nawiązałoby konkurencje z brytyjskimi i amerykańskim firmami.
Służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości - słowa założyciela Bridgestone są mottem, w którym zawiera się misja naszej firmy. Nadrzędnym celem pracowników Bridgestone na całym świcie jest doskonałość. Produkty i usługi najwyższej jakości to globalny wymiar Bridgestone - powiedział Armand Dahi, Mangaing Director East Europe
Swojemu przedsięwzięciu nadał nazwę Bridgestone, która jest dosłownym tłumaczeniem jego nazwiska (ishi - kamień, bashi - most). Pierwszym logotypem firmy został znak zwornika sklepienia kamiennej arkady symbolizujący stabilność, kompletność i doskonałość. Bridgestone przez całą swoją historię pozostało wierne temu przesłaniu i właśnie dzięki tak charakterystycznemu dla japońskiego ducha dążeniu do doskonałości i perfekcji jest obecnie największym producentem wyrobów gumowych i opon na świecie.
oprac. Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: