Avensis próbuje przyciągnąć spojrzenie dynamicznie podkreślonym kształtem reflektorów z diodami LED, szerszym wlotem powietrza z dodatkową porcją chromu i śmielej zaznaczonymi przetłoczeniami zderzaków, w których kryją się lampy przeciwmgłowe. Zmiany stylistyczne wieńczy nowy układ tylnych lamp oraz odświeżona gama kolorów nadwozia i obręczy kół w rozmiarze 16-18 cali.
W kabinie zastosowano wyższej jakości obicia foteli, w zasięgu dłoni kierowcy i pasażera pojawiły się milsze w dotyku materiały, a instrumenty sterowania zamiast bursztynowego mają teraz białe podświetlenie. Naczelne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje 6,1-calowy ekran nowego systemu multimedialnego, dostępnego w trzech wersjach: Touch, Touch & Go oraz Touch & Go Plus. Każda z nich dysponuje portem USB, Bluetooth i kamerą cofania, a droższe zawierają dodatkowo nawigację, możliwość odczytywania SMS-ów czy system audio z 11 głośnikami.
Lista opcji Toyoty wzbogaciła się ponadto o układ pre-crash, który w razie wykrycia ryzyka kolizji uruchamia pełną moc hamulców i uzbraja napinacze pasów bezpieczeństwa. Auto można również wyposażyć w aktywny tempomat oraz czujniki pasa ruchu (tylko wersje 2.2 D-4D z automatyczną skrzynią biegów).
2-litrowy turbodiesel D-4D o mocy 124 koni otrzymał zmodyfikowaną komorę spalania i nową turbosprężarkę, dzięki czemu zużywa o 15 proc. mniej paliwa - średnio 5,1 l/100 km. Poza nim dostępny jest również wysokoprężny motor o pojemności 2,2 litra (150 i 177 koni) oraz trzy benzyniaki: 1.6 (132 KM), 1.8 (147 KM) oraz 2.0 (152 KM). Każda jednostka współpracuje seryjnie z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Tak jak dotychczas, dwa mocniejsze silniki benzynowe można dodatkowo sparować z bezstopniową przekładnią CVT, a 150-konnego turbodiesla - z 6-biegowym automatem.
Japończycy obiecują, że poprawnie (czytajcie: przeciętnie) zawieszona dotąd Toyota Avensis po faceliftingu będzie posłuszniej reagować na polecenia kierowcy, a do tego bardziej kulturalnie rozprawiać się z niedoskonałościami nawierzchni. Dodatkowa izolacja deski rozdzielczej oraz nowy rodzaj wykładziny sprzyjają obniżeniu poziomu hałasu w kabinie.
W 2010 roku Toyota sprzedała w Europie 70,5 tys. Avensisów, co oznacza 5,8-proc. udział w segmencie.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: