O nowym MissionL wiemy, że będzie modelem pozycjonowanym pomiędzy Fabią i Octavią, zarówno pod względem wielkości, jak i ceny. Oczywiście auto jest całkiem spore i niewiele ustępuje obecnej Octavii mierząc ok. 4,5 m długości (Octavia: 4,57 m). W środku ma być mnóstwo miejsca, a bagażnik ma pojemność ponad 500 l. (Octavia: 585 l.). Ma być za to wyraźnie tańsze - dlaczego?
Przeznaczeniem MissionL będzie zmotoryzowanie rynków wschodzących. Pierwszym krajem do jakiego trafi gotowy do produkcji model będą Indie. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Nawiąże tam walkę z japońskimi sedanami jak Maruti-Suzuki DZire (Swift sedan), czy Toyota Etios .
Potem przyjdzie kolej na kolejne rynki wschodzące, jak Rosja, Turcja, czy Chiny. Polscy miłośnicy "simply clever" także mogą spać spokojnie, gdyż w przyszłym roku tania Skoda trafi do Europy. W Europie Środkowej i Wschodniej, w tym w Polsce MissionL zastąpi w ofercie Skody tanie Octavie Tour.
Ta premiera rozpoczyna kilkuletnią, "modelową ofensywę" Skody, Ten nowy kompaktowy model i następne, które pojawią się po nim, są gwarancją na osiągnięcie założonego przez nas celu, czyli zwiększenie globalnej rocznej sprzedaży do 1,5 miliona samochodów, do 2018 roku. W najbliższych latach, średnio co roku będziemy prezentować nowy samochód - powiedział prezes zarządu Skody, prof. dr h.c. Winfried Vahland
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: