W Pebble Beach Lexus pokazał nową generację GS w wersji 350. Do Frankfurtu przywiózł najmocniejszą jak dotąd wersję 450h. Samochód wyróżnia się tym, że ma napęd hybrydowy.
Podstawą napędu jest silnik spalinowy V6 3.5 pracujący w cyklu Atkinsona (dłuższe czasy otwarcia zaworów w celu optymalizacji procesów spalania). O niskie spalanie dba także wysoki stopień sprężania wynoszący 13:1 i wtrysk paliwa realizowany bezpośrednio do cylindra.
Silnik spalinowy napędza generator odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów zasilających silnik elektryczny, jak też realizuje napęd poprzez nową skrzynię bezstopniową E-CVT (Electronically Controlled Continuously Variable Transmission ). Kierowca ma do dyspozycji kilka trybów w zależności od warunków drogowych: Sport S+, Sport S, Normal, Eco i EV (elektryczny).
Całkowita moc układu wynosi 338 KM, co pozwala na sprint do 96 km/h w 5,6 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h.
Pozostałe cechy auta pozostały niezmienione w stosunku do wersji konwencjonalnej włączając w to system Lexus Dynamic Handling , czy napęd obu osi.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Wybierz najlepszą generację Lexusa GS
Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS
E-CVT