Skąd ten pomysł? Otóż w tym roku przypada 90. rocznica obecności Fiata w Polsce. 90 urodziny obchodzi również firma Gucci, jeden z najbardziej znanych i ekskluzywnych producentów odzieży. Jako, że obie firmy pochodzą z Włoch, a 500-ka zawsze chciała uchodzić za modne autko, obie firmy postanowiły stworzyć wyjątkową wersję miejskiego Fiata.
Za ostateczny wygląd modnej 500-ki odpowiedzialni są: Frida Giannini - dyrektor kreatywny Gucci oraz styliści z Centro Stile Fiat. Auto dostępne będzie w jednym z dwóch perłowych, zarezerwowanych dla "500 by Gucci" kolorów nadwozia: czarnym lub białym. Z zewnątrz limitowaną 500-kę można będzie rozpoznać m.in. po kolorowych pasach (charakterystycznych dla włoskiej marki odzieżowej), 16-calowych obręczach kół wykończonych pod kolor nadwozia oraz okolicznościowych emblematach. Wnętrze natomiast zdobią wyszywane aplikacje, ekskluzywne materiały, lśniące i satynowane elementy, aksamitny lakier na panelu radia. Przysłowiową kropką nad "i" są siedzenia w dwóch kolorach wykonane ze skóry Frau z nadrukiem Guccissima.
Wyposażenie seryjne "500 by Gucci" zawiera m.in. automatyczną klimatyzację, lusterko elektrochromatyczne, siedem poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtynowe i kolanową kierowcy), system multimedialny Blue&Me zintegrowany z czujnikami parkowania, radioodtwarzacz CD+MP3 oraz kierownicę pokrytą skórą w dwóch kolorach (z przyciskami sterowania audio).
Za model "500 by Gucci" trzeba w Polsce zapłacić 66 000 zł, za kabriolet "500C by Gucci" - 77 000 zł.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Prawie jak Fiat 500 Coupe od Zagato