W całej Europie akcją naprawczą objęto natomiast 120 tysięcy samochodów. Jak poinformowało BMW, w niektórych egzemplarzach serii 1, 5 (model produkowany w latach 2003-2010), 7 (model produkowany od roku 2008) oraz X3, X5 i X6 wilgoć dostająca się do podgrzewacza obudowy filtra paliwa może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora i braku możliwości rozruchu. Niemcy nie wykluczają pojedynczych wypadków zwarcia podgrzewacza, a w konsekwencji jego zapalenia się, zarówno podczas jazdy, jak i na postoju, gdy silnik nie jest uruchomiony. Dotychczas nie odnotowano jednak takich zdarzeń.
Problem dotyczy aut wyprodukowanych w Niemczech w okresie od 20.08.2008 r. do 12.06.2009 r. Na rynku polskim kampanią objętych jest 999 "beemek" (zobacz listę ich numerów VIN ). Ich pierwsi właściciele zostali już poinformowani listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu usunięcia ewentualnej usterki. Pozostali właściciele samochodów objętych akcją serwisową powinni zgłosić się do autoryzowanego punktu serwisowego.
msob, źródło: UOKiK
ZOBACZ TAKŻE: