Dwumiejscowy kabriolet z miękkim dachem to sposób Mercedesa na przyciągnięcie młodszych (i mniej majętnych) klientów. Znane z większych braci elementy stylistyczne karoserii i smaczki odwołujące się do kokpitów lotniczych wewnątrz skrywałyby technikę z popularnej, przednionapędowej Klasy A.
Wśród jednostek napędowych Mercedesa SLA znajdą się czterocylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra oraz 1,8-litrowe turbodiesle. Będą one współpracować z 6-stopniowymi przekładniami ręcznymi lub 7-biegowymi skrzyniami dwusprzęgłowymi.
Mercedes SLA miałby wyjechać na drogi w 2013 lub 2014 roku. Przypomnijmy, że podobna koncepcja projektantom ze Stuttgartu chodziła już po głowie ładnych kilka lat temu. Podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit zaprezentowali oni prototyp niewielkiego kabrioletu o długości 3,77 metra. Vision SLA Roadster - bo tak go nazwano - dysponował 1,9-litrowym benzyniakiem o mocy 125 koni i osiągał setkę w ciągu 7,9 s. Siła napędowa płynęła do przednich kół za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej. Do budowy nadwozia zastosowano aluminium oraz tworzywa sztuczne, co zaowocowało masą własną na poziomie 950 kg. Inżynierowie Mercedesa zastosowali w aucie kilka dodatków, które kilka lat później wykorzystali w modelu SLR McLaren, m.in. tylne lampy i kierunkowskazy LED oraz stelaże foteli wykonane z włókna węglowego.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Frankfurt 2011 | Mercedes SLK 55 AMG