Przez ponad 40 lat niemiecki tuner Alpina pracuje nad samochodami BMW i jest uważany za jednego z najlepszych na rynku. Jakość pracy Alpiny stoi na tak wysokim poziomie, że BMW dystrybuuje tuningowane modele we własnej sieci handlowej.
Pod maską najnowszej Alpiny pracuje podrasowany silnik o pojemności 4.4 litra bi-turbo o mocy 507 KM (fabrycznie 407 KM) i imponującym momencie obrotowym 700 Nm (fabrycznie 600 Nm). Moc przekazywana jest tradycyjnie na koła tylne poprzez 8-stopniową automatyczną skrzynię. Auto przyspiesza do setki w 4.8 s (fabrycznie 5.0 s), a prędkość maksymalna wynosi 311 km/h (fabrycznie ograniczona do 250 km/h). Tradycyjnie, modyfikacje techniczne zostały uzupełnione wieloramiennymi felgami, spoilerami (z włókna węglowego) oraz ekskluzywnym wykończeniem wnętrza. Już niebawem oferta Alpiny zostanie uzupełniona o podrasowaną szóstkę w wersji Coupe.
Szczepan Mroczek
ZOBACZ TAKŻE: