Salon Frankfurt 2011 | Nowy Hyundai i30

Koreańczycy idą za ciosem. Do niedawno zaprezentowanego i40 dołączy niebawem kolejna generacja kompaktowego i30

Do połowy 2011 roku Hyundai i30 znalazł w Europie ponad 350 tys. nabywców.

Obecnie produkowany Hyundai i30 zdążył się już zestarzeć, choć zadebiutował całkiem "niedawno" - 4,5 roku temu. Według Koreańczyków tyle jednak wystarczy, by model odjechał na emeryturę i ustąpił miejsca bardziej konkurencyjnemu następcy.

Nowy model to kolejny wyznawca koreańskiego języka projektowania o nazwie Fluidic Sculpture, czyli "płynnej rzeźby". Powstał w niemieckim centrum projektowym Hyundaia specjalnie z myślą o europejskim rynku. Cel? Dalszy wzrost udziału w tutejszym segmencie kompaktów.

Przednie zawieszenie nowego i30 będzie oparte na kolumnach MacPhersona, tylne zaś - na konstrukcji wielowahaczowej. Pod maską nie zabraknie na pewno 1,6-litrowego benzyniaka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 140 koni oraz turbodiesli o pojemności 1,4 i 1,6 litra. W przypadku mocniejszych wersji poza 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi klienci otrzymają do wyboru 6-stopniowe przekładnie automatyczne.

Kolejna generacja Hyundaia i30 również będzie produkowana w Czechach. Auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Pół roku później zadebiutuje wariant kombi, a w 2013 roku odmiana 3-drzwiowa o bardziej agresywnej stylizacji.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai i30 po zmianach

Hyundai i30 CW - TEST

Hyundai i30 - ogłoszenia

Więcej o: