Salon Frankfurt 2011 | Volvo XC90

Nowy model? Ależ skąd, Volvo wychodzi z założenia, że pierwszy SUV własnej marki jest na tyle dobry, że wystarczą (kolejne) kosmetyczne zmiany i można śmiało kontynuować produkcję w niezmienionej niemal od dziewięciu lat formie

Nowoczesne Volvo | Pierwsza jazda

Volvo XC90 produkowany jest od 2002 roku. Pierwsze zmiany zafundowano mu po czterech latach, co dawało nadzieję na nowy model w 2010 roku. Zamiast tego pod koniec 2009 roku firma pokazała zdjęcia samochodu po kolejnych, tym razem niewielkich modyfikacjach. Cały świat zastanawiał się, czy może w tym roku Volvo zaprezentuje następcę, dziś znamy już odpowiedź. Nie. O zakończeniu produkcji także nie ma mowy. Czym więc chwali się Volvo?

Patrząc na auto z przodu ciężko znaleźć choć jeden szczegół różniący go od dotychczasowej wersji. Wprawne oko w końcu dostrzeże zmieniony wygląd... świateł przeciwmgielnych. Nowe są światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Zderzak w zasadzie nie zmienił kształtu, ale część środkowa imitująca płytę ochronną pomalowana jest teraz na srebrno. W takim samym kolorze są relingi dachowe. Z tyłu auta nowe są lampy ze światłami hamowania typu LED. Zwieńczeniem zmian są nowe 18" koła.

Z ciekawostek na pokładzie pojawi się system pozwalający właścicielowi na "kontakt" z własnym autem za pomocą aplikacji dla telefonów iPhone i pracujących z systemem Android.

Pod maską będzie pracować jeden z trzech silników. Zwolennicy benzynówek nie mają wyboru i są skazani na silnik V6 3.2 rozwijający 243 KM mocy i 320 Nm maksymalnego momentu. Decydując się na Diesla klienci mają wybór pomiędzy wersją D3 w której pracuje silnik R5 2.4 o mocy 163 KM (240 Nm) lub D5 z motorem o tej samej pojemności, ale o mocy 200 KM (420 Nm).

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Z wizytą w Muzeum Volvo

Używane: Volvo S60 (2000-2009)

Volvo XC90 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA