Forvision powstał we współpracy z koncernem BASF. Oprócz napędu elektrycznego, o którym nie ma jak na razie żadnych konkretnych informacji, auto jest "nośnikiem" wielu ciekawych technologii.
Najciekawsze są plastikowe koła. Dzięki zastosowaniu specjalnych tworzyw każde koło jest lżejsze o 3 kg w stosunku do obręczy ze stopów aluminium. Drzwi wykonane z żywicy epoksydowej otrzymały wzmocnienia z włókien węglowych, dzięki czemu ich waga spadła o 50% w stosunku do drzwi stalowych i o 30% w stosunku do aluminiowych. Zaawansowany technologicznie jest także lakier przygotowany przez BASF, który dzięki specjalnym pigmentom obniża temperaturę powłoki i zmniejsza tym samym stopień nagrzewania się wnętrza w upalne dni. Temperatura może być dzięki temu niższa nawet o 4 st.
Napęd modelu Forvision stanowi silnik elektryczny. Jest on zasilany akumulatorami, które czerpią dodatkową energię z paneli słonecznych zamontowanych na dachu auta.
Trzecia generacja Smarta Fortwo wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Będzie oparta na płycie podłogowej przystosowanej do układu tylnosilnikowego opracowanej wspólnie z koncernem Nissan-Renault.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: