Punto Supersport powstało na bazie wersji "esseesse". Z zewnątrz wyróżnia się dwukolorowym schematem kolorystycznym nadwozia, czarnymi, 18-calowymi obręczami kół i okolicznościowymi emblematami. Napędzane jest takim samym jak u "dawcy" 180-konnym, turbodoładowanym silnikiem MultiAir o pojemności 1,4 litra. Do setki rozpędza się w czasie 7,5 sek., a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy wartości 216 km/h. Inżynierowie Abartha zastosowali w aucie dodatkowo obniżone i utwardzone zawieszenie Koni, perforowane tarcze przy wszystkich czterech kołach, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe na przedniej osi oraz zmodyfikowany układ wydechowy.
Drugą nowością tunera jest 500-ka w wersji 695 Competizione. Dwumiejscowe auto zbudowane na bazie najmocniejszej odmiany miejskiego Fiata napędzane jest takim samym silnikiem jak Punto Supersport. Posiada elektromechaniczną skrzynię, mogącą pracować w dwóch trybach: "street" i "track". Pierwszy, w pełni automatyczny, służy do codziennej jazdy po mieście, drugi przyda się podczas zabawy na torze. Przełożenia można będzie wtedy zmieniać za pomocą łopatek przy kierownicy. Podobnie jak wersja 695 Tributo Ferrari, Competizione posiada skuteczny układ hamulcowy bazujący na tarczach o średnicy 305 mm, a także stricte sportowo skalibrowane zawieszenie i układ wydechowy. W dwumiejscowej kabinie znalazło się miejsce dla klatki bezpieczeństwa oraz nawigacji z systemem telemetrii.
Ostatnia nowinka Abartha to 500 Cabrio Italia. Niebieski lakier "Blue Abu Dhabi" oraz czarny, składany dach to niektóre z elementów wyróżniających auto z zewnątrz. Powstanie tylko 150 sztuk otwartej 500-ki Abartha (model powstał dla uczczenia 150. rocznicy zjednoczenia Włoch). Każdy wyposażony będzie w 160-konny silnik 1.4 współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną. Stylistycznie dopieszczone wnętrze mieści lekkie kubełkowe fotele i zostało hojnie wykończone najlepszej jakości skórą oraz detalami z włókna węglowego i aluminium.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: