Linie karoserii kultowego Porsche pozostały wierne tradycji. Odrobinę świeżości i agresji dodały mu większe wloty powietrza i nowy kształt tylnych lamp. Auto jeździ na płycie podłogowej z dodatkowymi 10 cm między osiami. Jest niższe i lżejsze od poprzednika (redukcja masy do 45 kg), a do tego ma szerzej rozstawione koła.
Początkowo 911-ka dostępna będzie z dwoma silnikami; obydwa będą seryjnie współpracować z ręcznymi, 7-biegowymi przekładniami. Na życzenie dostępne są dwusprzęgłowe skrzynie PDK produkcji firmy ZF.
Podstawowe Porsche 911 Carrera otrzyma 6-cylindrowego boksera o pojemności 3,4 litra i mocy 350 koni. Od zera do setki przyspiesza w 4,6 s (wersja ze skrzynią PDK; 4,4 s z pakietem Sport Chrono). Niemcy obiecują rekordowo niskie zużycie paliwa - w wersji ze skrzynią PDK średnio 8,2 l/100 km.
Mocniejszy wariant Carrera S dysponuje 3,8-litrową jednostką, generującą 400 KM. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa tu 4,3 s (wersja ze skrzynią PDK; 4,1 s dla wariantu Sport Chrono). W porównaniu do poprzednika, moc S-ki wzrosła o 15 KM, a zużycie paliwa spadło aż o 14 proc. - średnio 8,7 l/100 km.
W uzyskaniu niższego apetytu pomagają 911-ce nowe przekładnie, system start-stop, układ odzyskiwania energii podczas hamowania oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.
Lista opcji nowego Porsche obejmuje m.in. system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), który niweluje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i jazdy po nierównej nawierzchni.
Porsche zaczyna zbierać zamówienia na nową 911-kę 1 września br. (ceny w Niemczech od 88 938 euro z VAT). Premiera modelu nastąpi podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września br.).
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: