Auto otrzyma aluminiowy, składany dach. Włosi chwalą się, że jest on o 25 kg lżejszy od miękkiego poszycia, stosowanego w poprzedniku, a w dodatku bardzo szybko się rozkłada. Transformacja z coupe w kabriolet trwa jedynie 14 s. Konstrukcja pozwoliła ponadto na wygospodarowanie schowka na bagaże za fotelami. Wyżej kryje się elektrycznie sterowany wiatrołap, który niweluje zawirowania powietrza w kabinie i umożliwia - przynajmniej według Ferrari - "normalną" rozmowę pasażerów nawet przy prędkości ponad 200 km/h.
Jak to działa? Przekonajcie się sami:
Wersja Spider dysponuje tym samym co coupe, wysokoobrotowym silnikiem V8 o pojemności 4,5 litra, mocy 570 koni przy 9000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przy 6000 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Na potrzeby otwartego modelu, inżynierowie zmodyfikowali czułość pedału gazu, zestrojenie zawieszenia oraz układ wydechowy, potęgujący brzmienie widlastej "ósemki" przy złożonym dachu.
Ferrari 458 Italia Spider trafi do salonów na początku przyszłego roku.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Znakomita kolekcja Ferrari na sprzedaż - GALERIA